Musik bloggen

Vi hör den varje dag. Både när vi vill det eller inte. Den finns med oss var vi än går. Ända sedan tidens begynnelse har det funnits olika typer av musik. Vindens spel i trädkronorna, regnets smatter mot marken och nattens olika ljud. Djurens olika läten och vi människor som efter många års evolution till slut skapade början på den musik som vi lyssnar på idag. Reggae, punk, hårdrock, pop, indie och klassiskt är typer av musik. Musik delar också in oss människor. De som gillar pop hittar andra som gillar pop, de som gillar hårdrock hittar sådana som gillar hårdrock. Men det som delar in oss människor ännu mer är efter vilka olika musikgrupper vi gillar. One Direction, The Fooo, The Vamps, Slipknot, Danny Saucedo mm är grupper/artister som skapar kaos i världen. Musik kan sammanlänka människor, men också splittra dom. 
 
Musik kan förändra världen.
 
Jag är 17 år. Jag är en i mängden och jag älskar att lyssna på musik. Musik är mitt liv, och det kan alla som känner mig intyga. Till exempel mina föräldrar tycker det är SJUKT jobbigt när jag sätter igång musik på morgonen när jag vaknar, när jag sitter och äter frukost, när jag lyssnar på musik på väg till skolan, under skolan, och efter skolan. Jag lyssnar på musik i stallet och när jag kommer hem. Ibland utan att jag vill det. Men musik är i nuläget en del av vem jag är. "It makes me whole".
Ska jag vara ärlig blir jag trött på mig själv ibland. Och ibland tröttnar jag på de låtar jag dagen gillade dagen innan. Det är jobbigt. Jag vill inte tröttna på låtar man dagen innan gillade väldigt mycket. 
 
Sen är jag en sådan person som inte bara gillar en slags musik utan flera typer av musikslag. 
 
Bland annat: 
 
Dessa låtar är såna jag fortfarande gillar. De är olika i typen men en sak har dom gemensamt: de har en slags "musik" som man kan följa. Techno musik är exempel på sådant jag inte tål.
 
Musik är som sagt en stor del i mitt liv. Det är också en stor inspirationskälla till det som kommer fram i skriven form: berättelser, verklighetsgrundade historier, "short stories" och annat. Denna text är ett exempen på verklighetsgrundade händelser. Och jag kommer avsluta denna historia med en anna historia som handlar om en person som är fast i musiken. Både på gott och ont. 
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Tjena världen! Och välkommen till min nystartade blogg :D
 
Mitt namn är Annie. Jag bor i Uppsala. Jag är snart 15 år och jag går i nian. Det jag gillar mest här i världen är musik. Min favorit typ av musik är definitivt EDM (electric dance music). Favorit artist är  Axwell ^ Ingrosso. Jag är så sjukt besatt av deras slags musik att det äter mig levande innifrån. Alla mina kompisar, hela min familj och släkt är så sjukt trötta på mig och min musiksmak. Jag LEVER bokstavligt talat med musiken. Antigen i mina högtalare i mitt rum, i mina hörlurar på väg till, under och på väg hem från skolan. Jag har musik när jag pluggar och ska jag vara ärlig tror jag att mina lärare är på väg att bli tokiga på mig. För under varje lektion, när vi får tillåtelse att lyssna på musik, då är jag alltid först med att sätta på mina hörlurar och på med min musik. 
 
Men då jag inte har en annan hobby än musiken gör jag inte speciellt mycket under min fritid. Jag är med någon i klassen då och då och ibland gör jag inget förutom att hitta ny musik att lyssna på. Tror ibland att det är på grund av musiken ingen egentligen vill vara frivilligt med mig, om man ska hårddra det. 
Till och med mina föräldrar och min bror har sagt det: "Sluta med din musik i alla fall för en dag, så ska du få se vilken annan värld som kommer att visa sig för dig". 
 
Det är därför jag skriver detta, för idag är dagen jag ska lämna mina hörlurar och min IPod hemma, jag ska logga ut ifrån Spotify och stänga av ITunes. Jag ska ta bort alla möjligheter till musiklyssnande under 24 timmar.
 
Önska mig lycka till !! 
 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Tjena världen, jag är tillbaka!!
 
 
Okey, nu har dagen utan musik gått. Och ni ska bara veta hur annorlunda det kändes att inte ha musiken att gömma sig bakom. Jo det är sant. Jag har gömt mig bakom musik i snart  år och det är helt sjukt!! Men idag har jag tagit steget fram och det visade sig att jag är ganska smart faktiskt. jag kunde svara på nästan alla frågor under biologin då läraren hade genom gång och ja, jag tror faktiskt att hela skolan inte riktigt fattade vad som hänt. Annie utan hörlurar och musik. Det går inte ihop. 
 
Men tack vare att jag tog bort hörlurarna och musiken fick jag uppleva riktig vänskap som inte kom ut genom 2 par minihögtalare in i mina öron. Jag fick det av flertalet klasskompisar. Men det sjukaste av allt var det att jag blev frågad om att följa med på bio nu ihelgen!! På nya Deadpool filmen!! Även två killar i klassen frågade också om jag hade lusten att följa med på en konsert med 1975, i Fryshuset!! Jag vet inte om 1975 är min typ av musik, men det får jag helt enkelt ta reda på ! 
 
Nu loggar jag ut för denna gång och jag är väl tillbaka så snart som möjligt :) :) Och om inte, är jag tillsammans med mina "nya" kompisar hahah :D
 
Önska mig lycka till !!
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0