Januari månad!!

Tjena!
 
Jag som går mellan att tycka om skolan till att inte göra det, tycker att denna månad hittills har varit helt kanon! Första dagarna på 2016 var jag på Loviseholm gård och tränade/arbetade. Sen efter det började skolan, och även om jag hade ganska mycket direkt efter lovet så tycker jag att jag fått till det! Fredagen samma vecka jag började var det biologiprov. Det tycker jag kändes helt OK! Igår var det svenska prov, Innehåll: Litteraturhistoria. Även om jag var helt OK förberedd så trodde jag att det skulle varit lite svårare, men även detta prov klarade jag mig igenom helt okey :D Nu för denna månad är det endast Samhällskunskap prov i grupp på fredag, och svenska bokredovisning på tisdag :) 
 
Dessutom har Olle varit helt fantastisk så fort jag hanterat honom <3 Han har hoppat jättebra även om jag ibland inte riktigt gjort honom rättvisa, han har varit mysigare ön någonsin och jätterolig att rida ut på. Pigg, framåt men samtidigt kontrollerbar. Red i hagen här i månsdags med honom. Försökte mig på dressyr i dressyrsadel som inte jag gör speciellt ofta då jag tycker hoppsadeln är skönare att rida i. Men har man en dressyrsadel och tränar dressyr då ska man ju faktiskt kunna sitta ned och arbeta i en dressyrsadel. Punkt slut. 
 
Hoppade för Arnold på Lurbo RK igår, och det gick bra :) Pigg Olle med en ryttare som faktiskt kunde hålla sig till ett system under en hel vecka!! Det var ganska BASIC övningar igår, hoppa på volt, öka och minska galoppsprången på voltens två delar. Gå på 7 galoppsprång mellan två hinder på rakt spår och komma rakt emot en oxer med en galoppbom framför med ett språng emelllan. Så denna träning var jag väldigt nöjd med :)

Idag har jag varit iväg på dressyrträning för Ulf Lindh, och då var det dags för dressyrsadeln igen :P Var nog bra att jag fick rida in mig i den en gång innan annars hade det inte varit vackert hah :D 
Olle gick fint och jag kunde inverka rätt. Måste bara slappna mer av i armarna så att jag inte agerar "krycka" för Olle. Han slutar bära sig själv i det fallet och det är inget man vill då hästen förlitar sig för mycket på hästen och jag är inte helt 100 % avslappnad. Men med mer arbete och träning så ska vi nog få till allt sånt :D Nöjd med denna träning också som fokuserade mycket på det mjukgörande. 
 
Nu är det dags för mig att sova. Kom hem från träningen för kanske 30 min sedan och är ganska trött. Igår satte jag min telefon på laddning som vanligt, men imorse så var den urladdad (?). Mamma hade tydligen kommit in i mitt rumt runt 06.00 tror jag för att påminna mig om att jag måste upp om jag skulle duscha. Men jag, som då trodde min telefon var igång och skulle ringa, sa JAJA och somnade om. Det är ju i detta fall man somnar om och vaknar upp 10 min innan man måste gå till bussen. Men jag, förvånande nog, vaknar 06.30, helt av mig själv, hinner duscha, käka frukost, klä på mig och åka till skolan. Då jag började 08.15 idag fick jag skjuts av mamma, men annars brukar jag ta bussen som går 08.45, vilket gör att jag måste gå runt 08.35 för att hinna :) Alla dagar förutom onsdagar börjar jag 10.10, som egentligen innebär att man kan ta sovmorgon, men då jag inte bor i samma kommun som min skola så måste jag ta mig lite längre än mina klasskompisar :) 
 
Jag tar bussen kl 08.45 från min gamla skola som ligger ungefär 5 min hemifrån, sen går jag på tåget till Märsta från Knivsta 08.20 (om det nu inte är försenat), tar bussen från Märsta station 08.32 (om jag hinner den, beroende på om tåget är försenat) och är sedan framme utanför skolan 08.40 (typ). Så sammanlagt tar det ungefär 1 h för mig att ta mig till skolan via kommunala färdmedel. Men om jag blir skjutsad så tar det endast 30 min :D Hahah, skillnad! 
 
Jag älskar att skriva, oavsett vad det är man ska skriva, och det jag som skrivare (?) älskar är att de som läser mina texter tycker om det och vill läsa mer. Nu, i våran tid, finns det ett stort antal bloggar mm som skriver om ganska liknande saker: Vad gjorde jag idag? Mode, smink, hästar, egna åsikter om sådant man anser akuelllt mm. 
Det som jag som skriver märker bland alla dessa bloggar är att det ibland inte finns någon orginalitet bland innehållet som dyker upp på alla dessa tusentals, kanske miljontals, bloggar. Gäller såklart inte alla men det bli nästan lite långtråkigt. 
Tanken med denna blogg från första början, när jag startade den för ca 5 år sedan, var att jag skulle skriva berättelser, noveller mm som ni läsare skulle kunna ta del av, förbättra och dela med er av. Nu, när man är några år äldre, märker jag att jag har fallit för det sociala "omedvetna" grupptrycket. Alltså jag härmar alla andra, både här på bloggen och på mina sociala medier. Jag vill inte vara en i mängden, men det blir svårt när man vill vara som alla andra för att inte sticka ut (motsägelsefullt eller hur :P) 

Därför så kommer det bli mindre "Vad har jag gjort idag" - bloggar och mer berättelser, tankar kring Himmel och Jord, och hur det kanske gått på tävlingar. En blogg där man uppdaterar varje dag vad man gjort under dagen, kan vara kul att följa, men inget som kanske håller i längden. Så nu ska jag se till att det denna bloggen stod för ända från dens början ska upprätthållas och fortsättas ! Och det den står för, det är ett enda ord som många kan ta del av och följa, för det är en sak som är viktigt både på Internet och "In Real Life" : ORGINALITET !!!
 
Godnatt !! Vi syns väl, så BYE BYE !!! 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0