Byte av licensklubb 2016

Tjena! 
 
Sitter nu i skolan och gör allt i min makt för att plugga lite biologi. Slutar 15.50 idag så det är en helt OK dag idag, som innehåller Engelska, Matte, Fysik och Biologi. Och inte nog med det, är det förmodligen ingen speciellt god mat heller, så det gör dagen lite mindre bra, men det får man leva med i ca 1,5 år kvar innan skolmaten är ett minne blott!! 
 
Olle ska sedan vaccineras runt 20.00 ikväll så han får stå idag, och gå lite lugnare imorgon. Vi har planer att försöka trävla internationellt i år (typ åka till Tyskland, Italien eller Holland) och för att få det måste hästen vaccineras en gång per halvår.
Sen på lördag ska jag till Lurbo på deras Öppna hoppning för de som tävlar för Lurbo (typ). Ska bli kul att få hoppa en stund :) 
 
Jag har bytt klubb för året (igen) och denna gången är det Lurbo RK som är min licensklubb :D Förra året bytte jag från Lagga FRK till Enköping RK för att ha en klubb att tävla för (både individuellt och i lag) då Lagga tekniskt sett inte får ha licensryttare då de inte anordnat några lokala tävlingar förutom klubbtävlingar. Det är ett måste för att en klubb ska få rätten att lösa licenser till tävlingsryttare.
Så, ja, det blev helt enkelt som det blev. 
 
Som sagt bytte jag från Enköping till Lurbo, och orsaken till det var att det är närmare att ta sig till Lurbo för att t.ex. vara funktionär eller hjälpa till på något annat sätt än vad det är att hjälpa till på Enköping. Sen blev jag övertalad utav 3 stycken "Lurboiter" att jag skulle komma till Lurbo istället, och man kan säga att dom lyckades :D 
 
Igår skulle jag varit iväg till Tuthammaren för att hoppträna, men då det var "snöstorm" och igensnöade vägar ställdes träningen in så att man inte skulle riskera något på vägen dit eller på vägen hem. Smart av dom men tråkigt att Olle fick stå... Men han fick i alla fall hoppa lite i tisdags istället :D 
Istället för träning såg jag på "Pirates of the Caribbean - Curse of the Black Pearl" och pluggade Biologi :) Inte så illa det heller, men hoppning är roligare än pluggning, hahah !!!
 
Men nu ska jag väl göra lite nytta, så vi syns !! BYE BYE :D 
 
Peder Fredricson och Cash In, Falsterbo Horse Show 2013 (bild: Aina Nordensedt)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0