Välj Glädje!

Tjena!
 
I´m Back :P 
Första dagen för veckan i skolan klar, och även denna måndag är samhällsläraren borta, lektionen blir inställd och man börjar inte förrens 11.30. Om läraren är sjuk, ska vabba eller är borta pga något annat mailar dom oss elever. Mailet från min samhällslärare kom när jag satt på bussen och åkte från våran lilla väg. Självklart är jag för seg för att be chauffören att stanna och låta mig gå av, men jag är snabb nog att informera mina kära klasskamrater om denna ändring. Så man vet vart min fokus ligger i alla fall ... ;) 
 
Men hade väldigt kort dag idag, i och med att första lektionen ställdes in. Så börjde 11.30 och slutade sedan 12.30 :) Ganska nice dag helt enkelt. 
Kom sedan hem, åkte till stallet och kom hem därifrån för någon minut sedan. Då vi intervallade igår ganska rejält (och fotade lite) trodde jag att han skulle ha lite träningsverk, eller i alla fall vara lite trött. Men nejdå. Han var inte spritt språngande galen, men pigg var han i alla fall! 
Då vi har några stockar, både små och stora, i hagen red vi markarbete över dom. Planen var att få honom lugn och låg i sitt arbete, medans jag tränade att hålla rätt hållning i fältsits haha. Gud va jobbigt det va!!
(Någon som har ett bra träningstips för benen som man kan ge mig :P ) 
 
 
 
Imorgon blir det skola som vanligt och sedan Arnold träning.
Min ponnytid var inte den som var fylld utav höga höjder, stora klasser och många vinster/placeringar, vill man få till den bästa storhäst tiden som man kan ha. Men bieffekten av det har varit att jag har slutat se det roliga i att hålla på med hästar. Jag har alltid velat vara bäst, starta först, inte göra fel, inte bli tillsagd av tränaren, och inte gråta när det går dåligt. Men det säger ju självklart sig självt när man har så höga krav på sig själv att man inte kan undgå stel ridning, dåliga banor, och dålig känla. Det ROLIGA är borta. 
 
 
 
 
 
 
Ibland vill man helst bara ge upp för man ser inget ljus i tunneln. Jag har som många andra velat bli bäst i det jag håller på med. Och helst så snabbt som möjligt. För man har ju alltid velat vara den som gör något "historiskt", som att vara den yngsta att starta i någon stor tävling, eller den som gjort mest under en period eller ja, det finns säkert fler likadana expempel, men det blir väldigt långrandigt kan jag lova ;) 
Under tävlingen nu i helgen på Heby pratade jag med en person som har en dotter som tävlar i hoppning som jag, har två hästar (tror jag) och som också kämpat med en utav dom. Denna person har en historia inom ridningen och har tävlat större tävlingar inom hoppning när denne var yngre. Men när den stunden som hästägare, prestation, hästar, tävlingar mm blev större än känslan att det är ROLIGT, då lade denne person av med ridsporten uppe på hästryggen: För när känslan av kul försvann, då var det inte ens roligt för h*n att placera sig eller ens att vinna! Jag, som älskart sporten och vill utvecklas så mycket som möjligt, vill inte hamna i den situationen att det inte är kul längre att hålla på med sporten. DET är min största MARDRÖM. Jag lever för mina hästar, jag lever för sporten och jag vet inte vad jag skulle göra utan den eller hästarna. Jag skulle vara vilsen. 
 
Därför kommer mitt mål för detta år inte vara att kvala in till Falsterbo, det får helt enkelt bli en belöning om jag lyckas med huvudmålet. För om jag gör det så kommer det rulla på som på räls. Mitt mål med 2016 tillsammans med Olle det är först och främst att ha sjukt kul, lära känna Olle ännu mer, få alla knappar att sitta när och var som helst. Och som mål nr 2 är det att bara kunna så säkert och stadigt som möjligt kunna med enkelhet rida 120 banor utan några som helst problem, och jag och Olle ska ha sjukt kul! För mitt och Olles 2016 ska bara innehålla sånt som gör oss båda GLADA!! För det är då som det går som bäst, det är vetenskapligt bevisat (typ :P:P:P:P).
 
 
 
Avslutningsvis vill jag bara be er alla därute (ni som läser min blogg) att vara glada. Att när ni ser någon, vem som helst, som kanske ser ut som om de behöver en glad persons "HEJ", säg hej! Till busschauffören, till kvinnan/mannen i kiosken eller bakom kassan, till era klass-/jobbarkompisar, till lärarna/cheferna. Ja, till alla som ni tycker behöver ett hej !! :) :) Det är ett litet ljus som kan få vem som helst att börja se ljuset i tunneln igen.
 
Och framförallt, säg HEJ till de som står er närmast. För de vet att ni älskar dom, och ni vet att dom älskar er. Så det är en liten tjänst vem som helst kan göra varje dag, ända tills våran tid är slut. 
Så med det säger jag hejdå och ha en fortsatt bra kväll !! Nästa blogginlägg kommer under veckan. Har svenska skrivning på onsdag och kemiprov på torsdag så blir kanske lite skrivet här på torsdag eller fredag :D :D 
 
Så vi syns, BYE BYE !!! 
 
 
 
Paps
2016-02-15 @ 19:49:29

Now we're talking😀💜😀💜




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0